עד כמה מחקר שוק יכול להשפיע על הפרסום?

לחברות ובעלי עסקים המוכרים מוצרים ושירותים, חשוב מאוד לדעת מה הלקוחות חושבים על המותג שלהם, על המוצרים, על השירותים וכו'. יתרה מזאת, הם גם רוצים לדעת איך יוכלו לזהות קהלי מטרה נוספים ואיך להגיע לקהלים חדשים, מה לעשות כדי לעקוף את המתחרים וכו'. 

באמצעות מחקר שוק, אפשר להשיב על כל השאלות הללו שהוזכרו לעיל. מדובר על מחקר שמבוצע על ידי חברות המתמחות בתחום. תוצאות המחקר מתורגמות לידי תובנות שיווקיות. 

מה כוללים כלי המחקר?


יש מגוון כלי מחקר כמותיים וגם איכותניים. לדוגמה, סקרים, קבוצות מיקוד, ראיונות עומק, לקוחות סמויים ועוד. באמצעות מחקרי שוק, אפשר להכיר טוב יותר את הסביבה בה פועלים, לצמצם סיכונים והכי חשוב – אפשר לבנות אסטרטגיה שיווקית מצוינת. 

בואו נדבר על אסטרטגיה שיווקית


היא כוללת בתוכה פעילות שיווקית מגוונת, כאשר המרכיבים הם:

-בניה וקידום של אתר אינטרנט

-הקמה של דפי נחיתה

-הקמה של דף עסקי בפייסבוק

-העלאה של טקסטים שיווקיים לדף העסקי וגם לאתר האינטרנט

-הגברה של הנוכחות ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר)

-רכישה של באנרים (מודעות פרסומת)

-ביצוע של רימרקטינג

-יצירה של סרטוני תדמית לרשת היוטיוב

-יצירת שיתופי פעולה עם גופים נוספים

מה יקרה אם אין לכם אסטרטגיה שיווקית?


אתם חושפים את החברה או העסק שלכם לכל מיני סכנות. מה הכוונה? יכול להיות מצב בו תשקיעו המון עבודה בפעילות שיווקית אבל לא תדעו אם היא מצליחה לענות בהצלחה על המטרות שהגדרתם. מטרות יכולות להיות חיזוק של תדמית העסק, שימור קשר עם לקוחות קיימים ועוד.
דבר נוסף, אתם תפספסו כל מיני הזדמנויות שהיו יכולות לעזור לכם לשפר משמעותית את השיווק ברשת האינטרנט.

איך תיישמו את האסטרטגיה השיווקית?


כמובן שבאמצעות מחקר מקיף וכמו כן באמצעות ניתוח מעמיק של כל המידע שנאסף. מומלץ להיעזר בחברות המציעות שירות בתחום וכמו כן ביועצי שיווק שיש להם ניסיון. יועץ השיווק ידאג לסקור את השוק שבו פועל העסק, לאתר את המתחרים שלהם ואת הפעילות הדיגיטלית שלהם, לאתר את קהלי היעד המתאימים וכו'. 

לאחר מכן, בשלב מתקדם יותר, יש לבחון פרמטרים כמו התנהגות של קהל היעד, מאפייני השיווק בענף, מידת הדחיפות להגשת המטרות שהוגדרו וכו'.

אסטרטגיה שיווקית – עלות מול תועלת


על מנת שנהיה בטוחים שגיבשנו את האסטרטגיה השיווקית המיטבית, מומלץ שנבחן גם את יחס העלות והתועלת. ככל שהאסטרטגיה תהיה מתכוננת, נכונה ומדויקת יותר, אנו נזכה להישגים מרשימים מול המתחרים שלנו בזירה הדיגיטלית וכמובן נוכל להגדיל משמעותית את הרווחיות.

שורה תחתונה


יש חברות רבות המציעות מחקרי שוק וייעוץ בתחום. מומלץ לבדוק לגביהן המלצות, דירוג, ניסיון  ואיזה לקוחות הם מייצגים. בהתאם לנתונים, בחרו את החברה המתאימה ביותר ורכשו את השירות. שיהיה בהצלחה!


שיתוף:

Related Posts