הקשר בין גרפיקה לבין שיווק

אנחנו חיים בעולם שמתעדכן מרגע לרגע. למעשה, הגענו למצב שאנו יודעים לסנן את התכנים שאנו צופים בהם ואף לשייך אותם ל-2 קטגוריות עיקריות: רלוונטי או לא רלוונטי עבורנו. כל הדבר הזה יוצר את הקשר בין גרפיקה לשיווק ומה הכוונה? בואו נבין מה אומר כל אחד מהמושגים.

מה זה שיווק?


מדובר על כלים שמפרסמים משתמשים בהם על מנת לקדם מוצרים, לקדם חנויות וכו'. תהליך השיווק נעשה בכל מיני דרכים. לדוגמה, יחסי ציבור, קידום מכירות, פרסום בכל מיני פלטפורמות (מערכת הפרסום של גוגל, פייסבוק, אינסטגרם) ועוד.

מה זה גרפיקה?


מדובר על עולם שלם של עיצוב הכולל ציורים, איורים, עימודים ועוד. ניתן ללמוד את התחום באמצעות השתתפות בקורס מתאים כמו, קורס עיצוב גרפי. כאשר מדובר על גרפיקה, יש אינסוף אפשרויות והיא יכולה להגיע בכל מיני צורות וצבעים. 

בואו נבין מה הקשר בין גרפיקה לשיווק


ננסה להסביר את הקשר באמצעות דוגמה. נניח שאתם נוסעים עם הרכב בכבישי איילון וראיתם תמונה גדולה תלויה על מגדלי עזריאלי ואותה תמונה תפסה לכם את העין, שימו לב שבאופן אוטומטי אתם תחפשו את הכיתוב שיופיע מתחת לתמונה. זה יכול להיות סלוגן, משפט או מילה. זה בדיוק הקשר בין גרפיקה לשיווק. המפרסמים והמעצבים הגרפיים, גורמים לכם באמצעות תמונה, לקרוא את הטקסט. אם הטקסט גם עניין אתכם, הרי שהשיווק הצליח וסביר להניח שתביעו עניין ברכישת המוצר או השירות המפורסמים.

גרפיקה ושיווק - דוגמאות מהעבר


אם תחפשו בגוגל את המילים "פרסומות ישנות", אתם בוודאי תוכלו לגלות כל מיני פוסטרים ששימשו כפרסומות. בפוסטרים האלה השתמשו חברות גדולות כמו, קוקה קולה, תנובה, שטראוס ועוד. למעשה, כל החברות הללו פרסמו את עצמכם לא רק באמצעות טקסט אלא טקסט בשילוב גרפיקה. המטרה העיקרית של אנשי השיווק, גם בעבר וגם היום, נשארה אותה מטרה והיא למשוך את תשומת לב הצרכנים. כאן נציין שלא תמיד הקשר בין גרפיקה לשיווק חייב להיות ישיר, אבל כן צריך שיהיה היגיון. נניח, אם ניקח לדוגמה את הפרסומת של חברת קינדר, נוכל לראות שהילד אוכל את החטיף ולא חייב להשתמש בגרפיקה של החטיף עצמו. ככל שהחלק הוויזואלי יהיה יצירתי ומעניין יותר, כך נוכל לגרום לצרכנים להתעניין במוצר.

גרפיקה ושיווק בעולם של היום


בעבר, היה שימוש במודעות פרסומיות מודפסות וכמה שיותר. כיום, משתמשים גם בהן, אך לא רק. שימו לב, שיש שימוש מאסיבי בשיווק דיגיטלי. הוא תופס נפח גדול וגם משמעותי מעולם השיווק והפרסום. כיום, יש קושי להתלבט ועל כן, מומלץ לבחון כל הזמן כל מיני טכניקות חדשות וזאת על מנת לייצר שיווק ופרסום שיהיה יעיל ויביא תוצאות מצוינות.

שיתוף:

Related Posts