מיתוג זה שם המשחק

תסכימו איתנו שכל אחד יכול לעשות מיתוג, השאלה אם הוא יעשה בצורה הנכונה. לפני שאתם מתחילים למתג את העסק שלכם, אנו ממליצים לכם לקרוא את הכתבה שלנו שתסייע לכם ותיתן לכם טיפים מעולים שתוכלו ליישם לגבי המיתוג שלכם.

מס' 1 - השם שתבחרו לעסק שלכם


עליכם לזכור דבר חשוב, השם שתבחרו צריך להיות מיוחד, קליט וכמובן כזה שיהיה בשפת המותג. אגב, שימו לב שמבחינת שם לעסק, הוא יכול להיות גם בשפה זרה ולא חייב להיות בשפה העברית. יש מספר יתרונות לשם מותג בשפה זרה והם: חיזוק ערכים מסוימים של המותג, תפיסת איכות גבוהה יותר, שידור של אותנטיות ומקצועיות וכו'. אגב, במידה ובעתיד תרצו שהעסק שלכם יהיה בינלאומי, שם מותג בשפה זרה רק יפעל לטובתכם.

מס' 2 - הלוגו שתבחרו לעסק שלכם


למעשה, הלוגו הוא אחד הדברים החשובים בכל הקשור לפרסום ומיתוג של עסק. על כן, אתם צריכים להיות בטוחים שהלוגו שלכם ישדר את הערכים של העסק וכמו כן אתם גם רוצים שהלוגו שלכם יהיה קליט, ברור וזכיר וכך בפעם הבאה שהלקוחות יראו את הלוגו שלכם, הם ישר יבינו שמדובר על העסק שלכם. חשוב שהלוגו שלכם יופיע על כל מוצר ופריט שקשורים לעסק. לדוגמה, עם הדפסה על חולצות שיופיע בהן הלוגו, עם מחברות מעוצבות, כובעים, שלטים ועוד. 

מס' 3 - הסלוגן שתבחרו לעסק שלכם


על מנת להעביר את הרעיון של המותג, מומלץ להשתמש בסלוגן. למעשה מדובר על ביטוי קצר וקליט, כאשר המטרה העיקרית היא שברגע שישמעו את הסלוגן, יבינו על איזה מותג מדובר. הסלוגן יכול לסכם בכמה מילים את מה שהמותג אמור להעביר ועל כן יש חשיבות גדולה לבחירת הסלוגן המתאים.

מס' 4 - ערכי המותג והמסר ללקוחות


כבעלי עסק, אתם מכירים את המוצרים והשירותים שלכם הכי טוב. על כן, אתם גם אמורים להבין מה אתם רוצים מהמותג שלכם, לאיזה קהל לקוחות עליכם לפנות ומהו המסר שתרצו להעביר לאותו קהל. כאשר יש את ההבנה, אפשר לבצע את המיתוג בצורה נכונה ופשוטה.

מס' 5 - שפת הפרסום


למותג שלכם צריכה להיות שפה הכוללת טון וסגנון תקשורתי. למה אנחנו מתכוונים? אם המותג שלכם הוא עממי יחסית, הרי שגם השפה שלו צריכה להיות בהתאם. אם המותג יהיה אלגנטי, הרי שהדבר עשוי לגרום לבלבול אצל הלקוחות וכמו כן לחוסר אמון במותג.

מס' 6 - שינוי המיתוג


אם יש לכם עסק פעיל וקיים ואתם רוצים לשנות את המיתוג, שימו לב שאתם לא משנים אותו יותר מדי ומדוע? כי אז תגרמו לכך שהלקוחות שלכם לא יבינו שאכן מדובר על אותו העסק והם יחשבו שמדובר על עסק אחר בכלל.


שיתוף:

Related Posts